Skip to main content

Motion capture නම් තාක්ෂණය ගැන ලිපි පෙළක් .........



File:Motion Capture Performers.png

http://www.oknation.net/blog/home/blog_data/779/8779/images/Avatar/Avatar-4.jpg

එහෙනම් මම ම්තුරන් වෙනුවෙන් අලුත් දැනුමට කරැණක් ගෙන එන්න තීරණය කළා ඒ  Motion capture නම් තාක්ෂණය ගැන ලිපි පෙළක් . ඉතින් මම බලාපොරොත්තු වෙන ඔබලා හැකි පමණින් ඒ ගැන දැනුම
බෙදා හදා ගන්න .
 Motion capture  නොහොත්  චලනයන් ග්‍රහණය කර ගැනීම ඒ වස්තුන්ගේ හෝ පුද්ගල අංගචලනයක් විය හැක.මේ තාක්ෂණික ක්‍රමය යුධමය ,විනෝදය සඳහාද ,ක්‍රීඩා කටයුතු, මෙන්ම
වෛද්‍ය කටයුතු වලට හා රොබෝ ව්ද්‍යාවට යොදා ගැනේ ප්‍රධාන ලෙස.මේ තාක්ෂණය සිනමා නිර්මාණ කීරීමේ දී හා පරිඝණක ක්‍රීඩා නිර්මාණයේ මනුෂ නළුවන් යොදා ගනිම්න් ඔවුන්ගේ හැසිරීම
ගබඩා කරගනු ලැබේ පසුව මේ චලිතයන් පරිඝණක සජීවීකරණය වු ද්ත්ව හෝ ත්‍රිත්ව තලයන් (2D or 3D ) වලට ඇතුලත් කරනු ලැබේ . සමහර අවස්ථාවන් හීදී මුහුණුනේ හා ඇඟිලී වල තේරැම්
ගැනීමට අපහසු අභිනවයන් යොමු කරනවා  performance capture නම් කොටසට. මේ චලන ග්‍රහණය විවිධ ව්ෂයන් වලදී එනම් යොදා ගන්න අවස්ථාව අනුව විවිධ නාම වලින් හදුන්වනු ලැබේ.
motion tracking ලෙසද ව්ටක හදුන්වනු ලැබේ ,සිනමා කර්මාන්තයේදී හා පරිඝණක ක්‍රිඩා නිර්මාණයේ දී මෙය match moving ලෙස යොදා ගැනේ .

   චලන ග්‍රහණය කරගැනීමේ අවස්ථාවකදී නළුවන් එක් අයෙකුගේ හෝ කිහිප දෙනෙකුගේ හැසිරීම් අවස්ථා කිහිපයක් ගනු ලැබේ ඉතා අඩු කාල පරාසයන් තුළදී. අතීතයේදී මෙම තාක්ෂණික ක්‍රමයේ යොදාගත්තේ
රැප කිහිපයක් කැමරා ව්ශාල සංඛ්‍යාවකට එකතු කරලා ත්‍රිමාණ පිහිටුම් වල පිහිටුවාය එමෙන්ම මෙම චලන ග්‍රහණයේ අරමුණ වුයේ ඒ සමයේදී රංගන ශිල්පියාගේ අංගචලන මිස දෘශ්‍යමාන ස්වරැපය ගැන සැලකීමක්
නොතිබුනී. මෙම සජීවිකරණ දත්තයන් ත්‍රිමාණ අකෘතිය තුළට කවාද්දනු ලැබේ එනම් අනුගත කරනු ලැබේ එව්ට එම ආකෘතිය හැසිරෙනු ලැබෙන්නෙ රංගන ශීල්පීයාගේ හැසීරීම විලාසයම්නී. නමුත් මෙම ක්‍රියාවලිය ප්‍රතිව්රැද්ධ
තාවයක් දක්වනවා අතීත තාක්ෂණික ක්‍රමයක් වන Rotoscoping ක්‍රමයට වඩා ඒ තාක්ෂණික ක්‍රමයේදී වනුයේ සජීවිකරණ නිර්මාණය කරනු ලබන්නේ අවස්ථා රාමුවෙන් රාමුවට වේ . මේ තාක්ෂණි ක්‍රමය
Ralph Bakshi 1978 The Lord of the Rings සහ 1981 American Pop සජීවීකරණ සිනමා නිර්මාණ වලින් ඔබට දැකගැනීමට හැකි වේ එම නිර්මාණයන් වලදී නළුවාගේ රංගනයන් රාමුවෙන් රාමුවෙන් චලනයන්
දැතින් නිර්මාණය කලේය ඒ සජීවිකරණ චරිත වලට අනුකුළව.

ඉතින් මෙම තාක්ෂණික ක්‍රමයේ වාසි කිහිපයක් අප හට දැක ගන්න පුළුවන්
  මෙම තාක්ෂණික ක්‍රමයේදී සම්ප්‍රදායික පරිඝණක සජීවීකරණයන් වන ත්‍රිමාණ ආකෘති ක්‍රියාවලියට වාසි රාශියක් තිබේ.
 1. මෙම ක්‍රියාවලිය වේගවත් මෙන්න ඉතා හොද ප්‍රතිථල ලබාගතහැක.entertainment වැඩසටහන් වලදී මෙම තාක්ෂණික ක්‍රමය වියදම් වන පිරිවැය අඩු කරනු ලැබේ  keyframe-based සජීවීකරණ ක්‍රියාවලියේදී . උදාහරණයකට
Hand Over තාක්ෂණික ක්‍රමය. මෙම ක්‍රියාවලිය තුලින් වනුයේ අත්වල හා ඇඟිලිවල චලිත දත්තයන් ග්‍රහණිය කරගනිමින් එය සම්පුර්ණ ශරීර දත්තවලට ඇතුළත් ක්‍රියාවලියයි මෙ හිදී යොදාගනු ලබන්නේ hand motion capture device
වේ.
2.මෙම ක්‍රමය තුළින් හැකියාවන් සීමා වු රංග ධරයන්ට ව්විධ ස්වරැපයේ පෞරෂත්වයන් එමෙන්ම විවිධ විදිහේ හැඩතලයන් ලබා ගතහැක , මෙය සම්ප්‍රදායික ක්‍රමයට වඩා ගොඩක් වෙනස් වේ.
3.සංකීර්ණ හැසීරිම් පවා ඉතා පහසුවෙන්  නිරවද්‍යව ලබා ගැනීමට හැකිය.
4.මේ තාක්ෂණික ක්‍රියාවලිය තුන්වන පාර්ශ්වයේ එනම් නොම්ලේ ලබාගත හැකි මෘදුකාංග ඇති බැවින් වියදම බෝහෝ දුරට අඩුවේ .

මෙම ක්‍රියාවලියේ අවාසි ද දැක ගත හැකිය
1.මෙම තාක්ෂණික ක්‍රමයට තොරතුරැ ලබාගැනිමට හා ඒවා සැකසීමට විශේෂීත මෘදුකාංඝ හා විශේෂ දෘඩාංග අවශ්‍ය වේ .
2.කුඩා නිර්මාණ කටයුත්තක් සඳහා වුවද අවශ්‍ය උපකරණ හා මෘදුකාංග සදහා යන වියදම අධික වේ.
3.මෙම ග්‍රහණය කරගැනීමේ පද්ධතියට ව්ශේෂිත වු  අවශ්‍යතා වුවමනා වේ මෙය රඳා පවතී camera field of view සහ magnetic distortion.
4. භෞතික විද්‍යා මුලධර්ම වලින් පිටත සිදුවන හැසිරීම ග්‍රහණය කරගැනීමට නොහැක.

ඉතින් මේ ගැන ඔයාලාට පොඩි හෝ දැනුමක් ලැබෙන්න ඇති කියල මම හිතනවා ඉතින් මෙහි තවත් ව්ස්තර ට්කක් ගෙන එන බලාපොරොත්තුවෙන් මම සමුගනිම් සුබ අලුත් වේවා කියනවා ලබන්නා වු අලුත් අවුරැද්ද .

අයිතිය - චේතිය (කෝලා)

Comments

Popular posts from this blog

කැම්පස් එකේ ආදර කතාව

ඕන්න එහෙනම් යාළුවනේ ගොඩකාලෙකින් මම වේලාවක් හොයා ගත්තා මගේ කැම්පස් ලයිෆ් ලිපි පෙළේ අලුත්ම අප්ඩේට් එක ලියන්න . එහෙනම් ඉතින්
පටන් ගමු නේද ? ඇත්තටම මම මේ ලිපිය ලියන්න කාලේ හොයාගත්තේ ද තරම් අපහසුවෙනි මන්දයත් ඒ තරමට ඕලුව ගිනිගන්න තරමට වැඩ නිසා
කොස් වක් , ප්‍රසන්ටේෂන් ,විභාග ඇතිවෙන්න දෙනවා මම මේ ලිපිය ලියන කාලේ ඉතින් මම පොඩි විවේකයක් ගන්න කියලා මම බෝඩිමේ නැවතුනා
නැත්තම් මම මැරෙනවා ඒ වැඩ අහලා හි හි ඇත්තටම යාළුවනේ වේලාවකය හිතෙනවා කැම්පස් යටවාට වඩා හොදයි ගෙදර හිටියා නම් කියලා ඒක විහිළුවට
කිවේ හරිද නැත්තම් කැම්පස් යන්න ඉන්න මල්ලී නංගිලා වැරදි අදහස් ඕලුවට දාගත්තෝ කියලා දන්නේ නැද්ද දැන් ඉන්න අපේ නව පරම්පරාව ඇත්තම කිවොත්
කැම්පස් ජිවිතයට යන්න ලැබිමත් ජීවීතයේ ලබා ගත යුතු පරිජේදයකි එම නිසා මම කියන්න කැම්පස් යන්න සැම මල්ලියෙක් නංගියෙක්ම උත්සාහකරන්න කියලා
.
හා හා තව පොඩ්ඩෙන් ලියන්න ආපු එකනෙමේ නේ මම ලියන්නේ නේද ? මේ බහු බුත දේවල් නේද සිරාවට කිවොත් මමත් වැඩිය ඔය සිරා කතා අල්ලන්නේ නැනේ
ජීවිතය කියන්නේ සතුටින් විනෝදයෙන් ගත කළයුතු කාලයක් නිසා වෙනි .ආයේ පැන්නා ට්‍රැක් එකෙන් අනේ මන්දා මොකද කියලා මේ අද ට්‍රැක් …

මගේ කියමන් !!!!!!!!!!!

කෙනෙකුගේ සිත සංකීර්ණ සංඛ්‍යාවල තාත්ත්ව්ක කොටස + අතාත්තව්ක කොටස වගෙයි 
-චේතිය-
සොදුරැ වේදිකාව මත නතර වුනු මාගේ සොදුරැ හදවත
-චේ-
වෙන් වී ගිය ඒ සදාකල් සිතු ම්තුරැ කම සදාකල් සිතේ සක්මන් කේරේ
 -චේ-
කෙනෙකු අප හැර යන්නේ අපේ සිතවළ දුක රඳවා ද නැත්තම් අපගේ සිත් දුකින් පුරවන්න සිතාද ?
-චේ-
කලා කාමී ආලය ඇත අන් සැම ආලයකම රසය. නැත නීතී නැත රහස් ඇත්තේ ආලය පමණී . 
-චේතිය-
සිත අයෙක් සොරා ගනී - ඒ සිත තවකෙක් සොරා ගනී 
නැවත ඒ සිත මා ගනී- නමුදු අයිතිය ඒ සිත වෙන අයෙකුට
-චේ-
අතීතය දුක්බරයි නමුදු ඒ අතීතය වේවා වර්තමානයේ ආදරයට ආදරය කරන්න .
-චේතිය-
කෙනෙකු ගැන සිතේ ආදරයක් තිබුනත් ඔහු හෝ ඇය හා කතා කීරීමට හෝ ඇය ලබා ගැනීමට නොහැකි නම් ඒ තරම් ශෝකන්ත දිවියක් තවත් තිබේද ?
-චේතිය-
ඔබට මට වැරදිමට හේතුවක් ව්ය හැක කෙනෙකු හෝ සැමවෝම හදවතින් ව්ශ්වාස කර සියල්ල ඔහු හෝ ඇය හෝ ඔවුන් සමඟ පැවසීම .
-චේතිය-
කෙනෙකු අප මඟ හැරයන්න උත්සාහ කරයිද ඒ ඔහු හෝ ඇය තුළ අප ගැන ඇති අකමැත්ත හෝ අප ගැන ඇති බිය විය හැක. එබඳු පුද්ගලයින් නොසලකා හැරීම එයට අපට ගත හැකි හොදම විසදුමයි.
-චේතිය-
අපි බෝහෝ දේ ජිවිතේ දේවල් විහිළුවක් සේ සැලකුවත් අපිටත් දිනක කරදයක් පැමිණි ව්ට හෝ ගැටලු මත…

SPLENDOUR OF YOUTH -බොක්කෙන් යාලුවෝ සහ නමට යාලුවො

ගෙදර පරිසරයෙන් මිදුනම අපිට හම්බෙන්නේ යලුවෝ.. යලුවෝ හින්ද ගොඩක් පුද්ගලයන් යහමගට මෙන්ම නොමගට යොමුවන්නත් පුලුවන් ඒත් මේ කියන්න යන්නේ එහෙම දෙයක් ගැන නම් නෙමෙයි..අපි යාලුවො කියල හිතගෙන ඉන්න ගොඩක් පුද්ගලයෝ සැබෑවටම යාලුවෝද කියල ප්‍රශ්නයක් තියෙනවා.

campus එකක් ගත්තොත් විවිදාකාර පුද්ගලයන් අපිට හමුවෙනව,, ඇත්තම කියනව නන් රටේ හතර වටින් විවිද අදහස් තියෙන විවිද ගති ලක්ෂණ වලින් යුතු පුද්ගලයන් ඇවිත් කෙටි කාලයකින් යාලුවෝ වෙලා ඉන්නවා.ඔය අතර ලෝකේ කාලා වතුර බීපු එවුනුත් ඉන්නවා. ඒ වගේ මිනිස්සු අදුරගන්න සෑහෙන කාලයක් යනවා.. සමහර වෙලවට අවුරුද්දක් දෙකක් තුනක් එහෙමත් නැත්තන් ජීවිත කාලෙම ගියත් බෑ..ඔවුන්ට කතාවෙන් දක්ෂ ලෙස අනුන්ව රවට්ටන්න පුලුවන්.. දාගෙන ඉන්න හොද වෙස් මූනු ගැලවෙන්න කාලයක් ගතවෙනවා.. එවන් මිනිසුන්ව තෙරුම් ගන්න අවශ්‍යයි..යාලුවන් ඇතිකර ගෑනීමට ප්‍රතමයෙන් එවන් මිනිසුන්ව අදුරගත. හැකි නම් ඔහු දක්ෂයෙක්..

තව කට්ටියක් ඉන්නව උඩින් හොද මූන පෙන්නගෙන දිය යටින් ගින්දර ගෙනියන මිනිස්සු,, තමන්ගේ උවමනාවන් කරගන්න හදන්නෙ හීන් සීරුවට.. කාගෙවත් මූනට මුකුත් කියන්නේ නෑ.. කලින් කිව්ව පිරිස වගේම ඔවුනුත් පට්ට කපටියි.. යාලුව…